Parandeh Afshar Exchanges

Please wait! Loading page components

صرافی پرنده افشار

Parandeh Afshar Currency and Gold Exchanges

شرکت تضامنی صادق پرنده افشار و شرکاء

ارائه خدمات ارزی با مجوز رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

عوامل کاهش قیمت طلا و سکه

تاریخ ارسال : چهارشنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۶ | نویسنده : Admin | دسته ها : اخبار سایت


قیمت سکه امامی که روز دوشنبه با کاهش کانال 43 میلیون تومان را از دست داده و به 42 میلیون و 600 هزار تومان رسیده بود، در روز سهشنبه با افزایش 350 هزار تومانی در آستانه ورود به کانال 43 میلیون تومان متوقف شد.

طلای آبشده معاملات روز سهشنبه را در پله چهارم کانال 15 میلیون تومان آغاز کرد و در ادامه روز با کاهش به کف پله سوم کانال 15 میلیون تومان رسید.

در معاملات پشت خط نیز قیمت طلای آبشده به کاهش خود ادامه داد و به مرز پله دوم نزدیک شد. حمایت اصلی در بازار طلا در حوالی 15 میلیون و 340 هزار تومان قرار داشت که در روز سهشنبه این سطح حمایتی از دست رفت، اگرچه تثبیت قیمت همچنان مهم است. حباب طلای آبشده که در روز دوشنبه به دو درصد رسیده بود، سیگنالی برای کاهش این بازار بود و با کاهش قیمت طلا در روز سهشنبه، حباب آن نیز کمتر شد.

چندین عامل در کاهش قیمت طلای آبشده در روز سهشنبه تأثیرگذار بودند. نخست، حراج دو نوبت شمش طلا در مرکز مبادله که در چهلمین دوره خود رکورد فروش شمش را ثبت کرد. دومین عامل کاهش قیمت اونس طلای جهانی بود که به زیر 2400 دلار رفت. سومین عامل وضعیت بلوکه در معاملات روز سهشنبه بود که به 100 هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط با تنشهای منطقهای و احتمال پاسخ ایران به اسرائیل، همچنان مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار بودند. معاملهگران به دقت این اخبار را دنبال میکنند و در روز سهشنبه تحلیلها به این سمت بود که تا پایان روز چهارشنبه ایران اقدامی نخواهد کرد.

برخی تحلیلگران بازار نیز با توجه به دیپلماسیهای اخیر معتقدند که پاسخ ایران سنجیده خواهد بود و به تشدید تنشها منجر نخواهد شد. در همین راستا، رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا نیز اشاره کرد که جنگیدن مصلحت ما نیست و به دنبال جنگ نبوده و نیستیم. همچنین، گزارشهایی مبنی بر رزمایش ایران در مرزهای غربی در روز چهارشنبه و پنجشنبه منتشر شد که بازار این را به معنای کاهش احتمال پاسخ فوری تعبیر کرد.

با این حال، تحلیلگران همچنان معتقدند که نمیتوان به طور قطع نظری داد و حفظ کف قیمت دلار نشان میدهد که بازار همچنان احتمال پاسخ ایران را در قیمتها لحاظ میکند. برخی معاملهگران معتقدند که با نزدیک شدن به انتهای هفته، احتمال نوسانات جدید در بازار وجود دارد که ممکن است حتی معاملهگران آماتور را از بازار خارج کند.

همچنین، در بازار سهشنبه، صحبتهای انتقادی رئیس اتحادیه طلا، نادر بذرافشان، درباره تمایل نداشتن بانک مرکزی به تخلیه حباب سکه دست به دست شد. او اظهار داشت که با وجود اینکه حق ضرب سکه نهایتاً 150 هزار تومان است، بانک مرکزی سکهها را با 8 میلیون تومان حباب به فروش میرساند. این انتقادات نشاندهنده عدم رضایت برخی فعالان بازار از سیاستهای بانک مرکزی در کنترل بازار سکه است.


مطالب مرتبط