Parandeh Afshar Exchanges

Please wait! Loading page components

صرافی پرنده افشار

Parandeh Afshar Currency and Gold Exchanges

شرکت تضامنی صادق پرنده افشار و شرکاء

ارائه خدمات ارزی با مجوز رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

نشست رییس بانک مرکزی ایران با فعالان اقتصادی با موضوعیت نرخ ارز

تاریخ ارسال : سه شنبه، ۰۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ | نویسنده : Admin | دسته ها : اخبار سایت


به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی ضمن اشاره به کارکرد و ویژگی های بازار متشکل ارزی به عملیات بازار باز اشاره و تاکید کرد: بازار باز مهمترین ابزار برای کنترل نرخ بهره کوتاه مدت است و در بسیاری از بانکهای مرکزی به کار میرود.

بنا به گفته رییس کل بانک مرکزی، این بانک در نظر دارد از تجارب کشورهای دیگر در زمینه عملیات بازار باز به واسطه برگزاری کارگاههای آموزشی بهرهمند شود.

عالیترین مقام بانک مرکزی تاکید کرد که این بانک با اجماع نظرات، وسواس و دقت نظری خاص و با اطمینان حاصل کردن از آمادگیهای مورد نیاز نسبت به عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی و نیز عملیات بازار باز اقدام میکند.

به گفته دکتر همتی، اجرایی کردن عملیات بازار و شکل گیری بازار متشکل ارزی نهادسازی مناسبی است که ابزارهای مورد نیاز بانک مرکزی را برای سیاستگذاری پولی و ارزی در اختیار این بانک میگذارد.

اقتصاددانان حاضر در نشست نیز ضمن تقدیر از اقدامات بانک مرکزی برای حفظ تعادل در بازار ارز، راهاندازی بازار متشکل ارزی و اقدام به عملیات بازار باز، این دو را از مهمترین ابزارهای سیاستگذاری بانک مرکزی در حوزه پولی و ارزی دانستند و خواستار دقت نظر در به کارگیری آنها شدند.

اصلاح ساختار نظام بانکی، کنترل نقدینگی، مهار نرخ تورم، رفع موانع تولید، بهبود وضعیت مشعیتی مردم و جلوگیری از عدم تعادل درآمدی از طریق سیاست های پولی و مالی، توجه به ترکیب و مقاصد و مبادی تجاری ایران و ضرورت اصلاح آن در جهت کاهش تاثیرپذیری از تحریم ها و انتظام بخشی به عملیات بانک ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.


مطالب مرتبط